Connect with us

Güncel

ÇİFTÇİNİN YÜZÜ GÜLÜYOR

Bursa Büyükşehir Belediyesi, Mustafakemalpaşa Belediyesi ve Mustafakemalpaşa Çiftçi Malları Koruma Başkanlığı iş birliğiyle ekimi gerçekleştirilen buğdaylardan elde edilen yerli buğday tohumu, Mustafakemalpaşalı üreticilere yüzde 100 hibeyle dağıtıldı.

Bursa’da kırsal kalkınmanın sağlanması için her alanda çiftçiyi destekleyen Büyükşehir Belediyesi, ata tohumların üretimini teşvik etmeye devam ediyor. Büyükşehir Belediyesi Mustafakemalpaşa Belediyesi, Tarım Peyzaj AŞ ve Mustafakemalpaşa Çiftçi Malları Koruma Başkanlığı tarafından imzalanan ‘Tarım Ortak İşbirliği Protokolü’ kapsamında ekilen ‘Ceyhan 99 çeşidi’ buğdaydan elde edilen 44 ton tohumluk buğday, 400 üreticiyle yüzde 100 hibeli olarak teslim ediliyor. Geçtiğimiz hafta 17 ilçeden alınan talepler doğrultusunda üreticilere dağıtımın yapılmasının ardından bu kez 179 Mustafakemalpaşalı üreticiye buğday tohumu törenle ulaştırıldı.

“Topraklarımızı korumalı, sahip çıkmalıyız”

Dağıtım töreninde konuşan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, dünyanın ciddi bir iklim kriziyle ve su sıkıntısıyla karşı karşıya olduğunu söyledi. Suyun yanında gıdaya erişimin de çok kıymetli olduğunu artık herkesin idrak etmesi gerektiğini anlatan Başkan Mustafa Bozbey, toprağı ekmek için mücadele eden çiftçinin her zaman yanında olduklarını dile getirdi. Toprağın kıymetini ancak toprakla uğraşanların bileceğini söyleyen Başkan Mustafa Bozbey, “Gittiğimiz her yerde ‘Topraklarınızı satmayın’ diyoruz. Köylerimizdeki verimli topraklar, şehirdeki arsalardan çok daha kıymetli olacak. Topraklarımızı korumalı, sahip çıkmalı ve boş bırakmadan işlemeliyiz. Geçtiğimiz aylarda BUSKİ Acemler yerleşkemizde başlattığımız ‘Buğday tohumu desteği’ projemizin ikinci durağında, Mustafakemalpaşalı hemşehrilerimle bir aradayız. Yani bu bereketli topraklarda, yerli tohumun yeniden kök saldığı, umudun yeniden filizlendiği yerdeyiz. İştiraklerimizden Tarım Peyzaj A.Ş., Mustafakemalpaşa Belediyesi ve Çiftçi Malları Koruma Başkanlığı el ele verdi. 100 dekar arazide ‘Ceyhan 99 çeşidi’ buğdayını ektik, büyüttük, biçtik. O topraklardan elde ettiğimiz 44 ton tohumluk buğdayı, 400 üreticimizle yüzde 100 hibeli olarak buluşturuyoruz” dedi.

“Toprağımıza olan vefa borcumuzu ödüyoruz”

Sadece bir tohum dağıtımı organizasyonu yapmadıklarını, tüm Türkiye’ye örnek olacak bir projeyi yaşama geçirdiklerini anlatan Başkan Mustafa Bozbey, üretimi desteklemenin yanında üretilen tohumları yine üreticiyle buluşturduklarını dile getirdi. Sürdürülebilir ve paylaşımcı modelin kendilerine büyük bir gurur verdiğinin altını çizen Başkan Mustafa Bozbey, “Her alanda üreticimizin yanında olduk. Bizim yönetim anlayışımız budur. Bu toprakların bereketini yeniden hak ettiği gibi yaşatmak, üreticimizin emeğini korumak ve geleceğe umut ekmek için çalışıyoruz. Emeğe saygı gösteriyoruz. Toprağımıza olan vefa borcumuzu ödüyoruz. Her desteğimizde, her yatırımımızda amacımız; Bursamızda tarımı güçlendirmek, üreticilerimizin gelirini artırmaktır” diye konuştu.

“Çiftçimizi efendi yapma kararlılığındayız”

Önümüzdeki süreçte suya daha az ihtiyaç duyan ve verimi daha yüksek olan ürünlere yönelik çalışmalara hız vereceklerini belirten Başkan Mustafa Bozbey, üretim yapmanın artık çok daha zor olduğunu, ancak hiçbir zaman umutsuzluğa izin vermeyeceklerini ifade etti. Zorlukları dayanışmayla ve planlamayla aşacaklarını söyleyen Başkan Mustafa Bozbey, “Üretimi sadece desteklemeyeceğiz. Aynı zamanda geliştireceğiz. Buğday tohumu projemiz bunun en güçlü kanıtlarından biridir. ‘Yerli tohum’ bir tarım politikası değildir. Bir bağımsızlık, bir gelecek meselesidir. Bizler bu tohumla birlikte, kendi geleceğimize sahip çıkıyoruz.

Tohumun toprağa düşmesinden sofraya ulaşmasına kadar her aşamada üreticimizin yanındayız. Desteklerimiz aynı kararlılıkla devam ediyor. Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk, ‘Köylü, milletin efendisidir’ dedi. Bursa Büyükşehir Belediyesi olarak çiftçimizi efendi yapma kararlılığındayız. Projede emeği geçenlere teşekkür ediyorum. Herkese bereketli, huzurlu, bol kazançlı bir sezon diliyorum” dedi.

CHP Parti Meclisi Üyesi ve CHP Bursa Milletvekili Nurhayat Altaca Kayışoğlu, projede emeği geçen herkese teşekkür etti. Tarımın ve çiftçinin desteklenmesinin önemine değinen Kayışoğlu, Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin her alanda üreticiye katkı sunarak Türkiye’ye örnek olduğunu anlattı.

Mustafakemalpaşa Belediye Başkanı Şükrü Erdem, topraklara bereket katacak önemli bir projeyi sürdürmenin mutluluğunu yaşadıklarını dile getirdi. Geçtiğimiz günlerde 17 ilçedeki üreticilere buğday tohumu dağıtıldığını söyleyen Erdem, bu kez Mustafakemalpaşa ilçesinin kırsal mahallelerindeki 179 çiftçiye buğday tohumu desteği verildiğini aktardı. Hem üretimi güçlendirdiklerini, hem de dayanışmanın en güzel örneğini sergilediklerini anlatan Erdem, projede emeği geçen herkese teşekkür etti.

CHP Mustafakemalpaşa İlçe Başkanı Gökhan Demir, üretimi destekleyen, kırsalı güçlendiren, bereketi büyüten projenin ilçeye ve kente değer kattığını hatırlatarak emeği geçenlere teşekkür etti.

Mustafakemalpaşalı çiftçiler, proje sayesinde ithal tohum derdinden kurtulduklarını ve nefes alabildiklerini belirterek Başkan Mustafa Bozbey’e desteklerinden dolayı teşekkür etti.

Konuşmaların ardından Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey ve Mustafakemalpaşa Belediye Başkanı Şükrü Erdem tarafından tohumluk yüzde 100 hibeli buğdaylar çiftçilere teslim edildi.

Continue Reading
Click to comment

Warning: Undefined variable $user_ID in /home/u2093656/public_html/wp-content/themes/zox-news/comments.php on line 49

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Güncel

BİK ANALİTİK’TE YENİ DÖNEM: VERSİYON 2, TEMMUZ AYINDA DEVREYE ALINIYOR

Basın İlan Kurumu tarafından internet haber sitelerinin ziyaretçi trafiğinin ölçümlenmesi amacıyla geliştirilen BİK Analitik sistemi, dijital yayıncılık ekosisteminin değişen dinamikleri ve güncel ihtiyaçlar doğrultusunda güncelleniyor. Yeni versiyon, Temmuz ayı itibarıyla kademeli olarak uygulamaya alınacak.

Basın İlan Kurumu görev alanındaki internet haber sitelerinin ziyaretçi trafiklerini ölçümleyen BİK Analitik sistemi; ziyaretçi davranışları, cihaz çeşitliliği ve erişim kanallarında yaşanan gelişmeler dikkate alınarak yeniden yapılandırıldı.

BİK Analitik Versiyon 2’de ölçümleme yöntemleri; yeni nesil cihaz ve uygulama mimarileri ile güncel izleme ve doğrulama ihtiyaçlarını kapsayacak şekilde revize edilirken, ziyaretçilerin haber okuma davranışlarını ve etkileşim düzeyini yansıtan parametreler ölçümleme kriterlerine dâhil edildi.

Yeni altyapının geliştirme ve test süreçleri, ölçümleme işleyişinde herhangi bir kesintiye yol açılmaması amacıyla mevcut sistemle eşgüdümlü şekilde yürütüldü. Bu kapsamda internet haber siteleri, eş zamanlı olarak Versiyon 2 altyapısı üzerinden de izlenerek sistemin işleyişi değerlendirildi.

Yeni versiyona ilişkin politika belgesi 6 Temmuz 2026 tarihinde yayımlanacak. Geçiş süreci ise yayın kategorileri dikkate alınarak Temmuz ayı boyunca kademeli şekilde yürütülecek. Genel Kategoride yer alan internet haber sitelerinde Versiyon 2 ölçümleri 10 Temmuz’dan itibaren esas alınmaya başlanacak olup, diğer Kategorilerdeki geçişlerin ise ay sonuna kadar tamamlanması planlanıyor.

Teknik yönlendirmeler, uygulanacak işlemler ve geçiş takvimine ilişkin internet haber sitelerine ayrıca yazılı bildirim yapılacak.

Continue Reading

Güncel

6 BELDEDE ARA SEÇİM HEYECANI TAMAMLANDI

Yüksek Seçim Kurulu’nun (YSK) kararıyla belde statüsü kazanan 6 yerleşim yerinde haftasonu gerçekleştirilen belediye başkanlığı ara seçimlerinde oy verme işlemleri tamamlandı. Resmi olmayan sonuçlara göre, sandıktan Cumhur İttifakı ezici bir üstünlükle çıktı. 6 beldenin 5’inde Cumhur İttifakı adayları ipi göğüslerken, 1 beldede ise ana muhalefet CHP  kazandı.

AK Parti 4, MHP 1 beldede seçimi kazandı

Seçim sonuçlarına göre AK Parti, yarışa girdiği 5 beldenin 4’ünde belediye başkanlığını kazandı. Tokat’ın Almus ilçesine bağlı Bağtaşı beldesinde yüzde 94,5 gibi rekor bir oyla AK Parti adayı kazanırken; Reşadiye ilçesine bağlı Yolüstü beldesinde Mustafa Altın yüzde 82 oyla, Nevşehir Ürgüp Mustafapaşa beldesinde Mustafa Özer yüzde 52 oyla zafer elde etti. Gümüşhane Merkez’e bağlı Tekke beldesinde ise Cumhur İttifakı’nın ortak adayı Kemalettin Demirkıran yüzde 65 oy alarak belediye başkanı seçildi. Seçimin ardından Demirkıran’ın, CHP’li rakibi ve aynı zamanda akrabası olan Barış Demirkıran ile kucaklaşarak tebrikleri kabul etmesi, seçim gününün en güzel dostluk karesi oldu. Cumhur İttifakı ortaklarından MHP ise Tokat Yeşilyurt’a bağlı Kuşçu beldesinde adayıyla yüzde 60 oy alarak belediye başkanlığını kazandı.

Çevrecik’te yarışı CHP göğüsledi

Tokat’ın Reşadiye ilçesine bağlı Çevrecik beldesinde ise nefes kesen bir yarış yaşandı. 7 sandıkta yapılan sayım sonuçlarına göre Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) 877 oy alarak seçimi birinci sırada tamamladı. AK Parti ise bu beldede oyunu 5 kat artırarak yüzde 48’e ulaştırmasına rağmen 803 oyda kalarak yarışı ikinci sırada bitirdi.

Ankara’dan ilk değerlendirmeler: “Milletimizin teveccühü sürüyor”

Seçim sonuçlarının netleşmesinin ardından hükümet kanadından peş peşe açıklamalar geldi. Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, “Güvenini bir kez daha gösteren aziz milletimize şükranlarımızı sunarız” diyerek kazanan başkanları tebrik etti.

AK Parti Sözcüsü Ömer Çelik, sonuçların Cumhur İttifakı’nın milletin yüksek takdirinin adresi olmaya devam ettiğini gösterdiğini vurgularken; AK Parti Genel Başkanvekili Efkan Ala ve Genel Başkan Yardımcısı Ali İhsan Yavuz da elde edilen yüksek oy oranlarının, AK Parti’nin hizmet siyasetine olan güvenin katlanarak arttığının en net göstergesi olduğunu ifade ettiler. İlçe seçim kurullarının kesinleştirme işlemlerinin ardından resmi sonuçların YSK tarafından önümüzdeki günlerde açıklanması bekleniyor.

Continue Reading

Güncel

MATLI: “DAYANIŞMA KÜLTÜRÜMÜZ EN BÜYÜK GÜCÜMÜZ”

Bursa Ticaret Borsası (Bursa TB) Yönetim Kurulu Başkanı Özer Matlı, Kurban Bayramı dolayısıyla yayımladığı mesajda birlik, paylaşma ve toplumsal dayanışma vurgusu yaptı.

Kurban Bayramı’nın sadece dini bir vecibenin yerine getirildiği değil, aynı zamanda yardımlaşma, kardeşlik ve gönül birliğinin güç kazandığı özel zamanlar olduğunu ifade eden Başkan Özer Matlı, mesajında şunları kaydetti:

“Manevi dünyamızın en özel, en müstesna günlerinden biri olan Kurban Bayramı’na bir kez daha kavuşmanın huzurunu ve mutluluğunu hep birlikte yaşıyoruz. Millet olarak bizi bir arada tutan en güçlü bağların başında paylaşma kültürümüz ve dayanışma ruhumuz gelmektedir. Kurban Bayramı da kırgınlıkların geride bırakıldığı, sevincin paylaşıldığı, ihtiyaç sahiplerinin gözetildiği çok özel bir manevi iklim sunmaktadır.

Bayramların özünde yer alan birlik ve beraberlik anlayışını hayatın her alanında yaşatabilmek geleceğe bırakacağımız en değerli toplumsal miraslardan biridir. Birlik ve beraberliğimizi muhafaza ettiğimiz sürece, ülke olarak aşamayacağımız hiçbir engel, ulaşamayacağımız hiçbir hedef yoktur. İş dünyası olarak bizler de bu dayanışma ruhundan aldığımız güçle, ülkemizin refahı ve geleceği için üretmeye, çalışmaya ve istihdam sağlamaya kararlılıkla devam edeceğiz.

Bu duygu ve düşüncelerle, başta üyelerimiz ve hemşehrilerimiz olmak üzere, tüm İslam aleminin mübarek Kurban Bayramı’nı tebrik ediyorum. Bayramın evlerimize huzur, sofralarımıza bereket, ülkemize ve tüm insanlığa barış ve esenlik getirmesini temenni ediyorum.”

Continue Reading

Trending