Yerel
İYİ PARTİ’DEN USULSÜZLÜK VE KAYIRMACILIK ÇIKIŞI
İYİ Parti Karacabey İlçe Başkanlığı, Karacabey Belediyesi’ndeki yönetim krizine ilişkin ortaya atılan iddialarla ilgili oldukça sert bir basın açıklaması yaptı. Son günlerde hem yerel hem de ulusal basında geniş yer bulan usulsüzlük, baskı, kayırmacılık ve şaibeli ihale ilişkilerine yönelik iddiaların artık görmezden gelinemeyecek bir boyuta ulaştığı belirtilen açıklamada, belediye yönetimi şeffaf olmaya davet edildi ve ilgili kurumlar bağımsız müfettiş görevlendirmeye çağrıldı. İlçe Başkanlığı, Karacabey halkının huzurunun ve belediyenin itibarının ciddi şekilde zedelendiğini vurgulayarak “Karacabey’in adı şaibeyle anılamaz” sözleriyle kapsamlı bir soruşturma talep etti.
İlçe Başkanlığı tarafından yapılan duyuruda, son günlerde kamuoyuna yansıyan ve ulusal basında da yer bulan yönetim krizine ilişkin iddiaların artık görmezden gelinemeyecek bir noktaya geldiği ifade edildi. Belediye başkan yardımcıları hakkında ortaya çıkan ve giderek ağırlaşan iddiaların, ilçenin yönetiminde ciddi bir zafiyet olduğunu gösterdiği belirtildi. Sürecin, hem Karacabey halkının hem de kamu görevi yürüten personelin vicdanını derinden yaraladığı vurgulandı.
“Bora Akın hakkındaki iddialar son derece ciddidir”
Belediye yönetimindeki isimlerle ilgili son haftalarda gündeme gelen iddiaların;
• İmar süreçlerinde gayriresmî yönlendirmeler,
• Usulsüz ruhsat işlemleri,
• Belediye personeline psikolojik baskı ve mobbing,
• Akraba ve yakın çevrenin belediye kadrolarında kritik noktalara yerleştirilmesi,
• Teknik birimlerde sürekli kadro değişiklikleriyle kurum işleyişinin felce uğratılması,
gibi kamu yönetimini doğrudan ilgilendiren ağır suçlamalar olduğu ifade edildi. Bu iddiaların yalnızca internet haber sitelerinde değil, Karacabey’deki birçok personel ve vatandaş tarafından da dile getirildiği ve görmezden gelinemeyecek bir noktaya ulaştığı aktarıldı.
“İhale ilişkilerine yönelik iddialar Karacabey’i daha büyük bir krize sürüklemektedir”
Basına yansıyan bilgiler doğrultusunda, belediye yönetimine sonradan dahil edilen bazı isimlerle belirli firmalar arasında yakın ilişki olduğuna yönelik iddiaların, bu firmaların belediyeden toplam 85 milyon TL’yi aşan ihaleler aldığına dair haberlerin ve bu ihalelerin rekabet koşulları sağlanmadan sonuçlandırıldığı yönündeki bulguların büyük bir soru işareti oluşturduğu kaydedildi.
Ayrıca adı geçen firmaya ait olduğu belirlenen VIP minibüsün belediye yöneticileri tarafından kullanıldığı iddiasının da hem belediyeyi hem de Karacabey’i zor durumda bıraktığı ifade edildi. İddiaların her birinin tek başına soruşturulması gereken konular olduğuna işaret edilerek, tümünün üst üste gelmesinin belediyedeki iç denetim mekanizmasının çöktüğünü gösterdiği belirtildi.
“Belediyeden ve siyasi kanattan gelen sessizlik vatandaşı rahatsız etmektedir”
Bu kadar ağır iddialar gündemdeyken, belediye yönetiminden ve ilgili parti teşkilatından herhangi bir açıklama yapılmamasının kabul edilemez olduğu vurgulandı.
Siyasetin en büyük sorumluluğunun millete hesap vermek olduğu belirtilerek, “Sessizlik bu sorumluluğun reddidir” denildi. Bir belediyede “kim kimi koruyor, kim kimi kolluyor?” sorularının konuşuluyor olmasının dahi vahim bir durum olduğu ifade edildi.
“Karacabey’in itibarı zedelenemez”
Karacabey’in tarımı, sanayisi, doğası ve kültürüyle örnek bir ilçe olması gerekirken, belediye içinde yaşanan yönetim krizi, personel üzerindeki baskı iddiaları, şaibeli ilişkiler ve siyasi çekişmelerin ilçenin geleceğini kararttığı belirtildi. Belediyenin liyakat esaslı yönetildiğine yönelik geçmiş açıklamalar hatırlatılarak, akrabalık ilişkileri ve adam kayırmacılığın liyakatla bağdaşmadığı ifade edildi.
“Çağrımız açıktır: Derhâl bağımsız müfettiş görevlendirilmelidir”
Açıklamada, iddiaların artık bir köşe yazısı boyutunu aştığı, İçişleri Bakanlığı, Sayıştay ve ilgili tüm denetim kurumlarının gecikmeksizin devreye girmesi gerektiği vurgulandı. Belediye yönetiminin, kamuoyunu bilgilendirmek ve iddiaların araştırılması için gerekli adımları atmak zorunda olduğu belirtildi.
Bu çağrının herhangi bir siyasi polemik amacı taşımadığı, Karacabey’in çıkarı, belediyede çalışan yüzlerce emekçinin huzuru ve halkın hakkının korunması için yapıldığı ifade edildi.
Açıklamanın sonunda, Karacabey’in adının şaibe, baskı, kayırmacılık ve hukuksuzlukla anılmasına izin verilmeyeceği; halkın hakkının, belediyenin itibarının ve Karacabey’in geleceğinin sonuna kadar savunulacağı vurgulandı.
Yerel
MATLI, “GÖREVİMİN BAŞINDAYIM”
Türkiye’nin önde gelen tarım ve gıda sanayicileri arasında yer alan, üretim, istihdam ve ihracata yönelik çalışmalarıyla iş dünyasında yakından tanınan Karacabeyli iş insanı, Matlı Şirketler Grubu ve Bursa Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Özer Matlı, hafta sonu yaşanan hukuki süreçle ilgili açıklamalarda bulundu.
“Gerekli bilgi paylaşımında bulundum”
Matlı sosyal medyadan yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi.
Son günlerde beyaz et sektörüne yönelik yürütülen süreç kapsamında adımın kamuoyuna yansıması nedeniyle kısa bir açıklama yapma ihtiyacı doğmuştur.
Bugüne kadar olduğu gibi bugün de devletimizin ilgili kurumlarıyla tam bir iş birliği ve sorumluluk anlayışı içinde hareket etmekteyiz. İlgili süreç kapsamında yetkili makamlarla gerekli bilgi paylaşımında bulundum.
Hukuki sürece duyduğum saygı gereği, sürecin esasına ilişkin herhangi bir değerlendirme yapmayı doğru bulmuyorum.
“Görevimin başındayım”
Bugün itibarıyla görevimin başında, sorumluluklarımı aynı hassasiyet ve kararlılıkla sürdürmekteyim.
Keskinoğlu’nun köklü üretim kültürüne, çalışanlarımıza, üreticilerimize, iş ortaklarımıza, bayilerimize ve tüketicilerimize karşı taşıdığımız sorumluluğun bilincindeyim. Üretim, kalite, gıda güvenliği, istihdam, etik değerler ve mevzuata uyum konularındaki hassasiyetimizi konusunda uzman ekibimizle birlikte bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da korumaya devam edeceğiz.
Destek verenlere teşekkür etti
Bu süreçte tarafıma ve kurumumuza güvenini ve desteğini ifade eden çalışma arkadaşlarıma, iş ortaklarımıza, dostlarımıza ve kamuoyuna teşekkür ederim.
Kurumumuz, süreci hukuk çerçevesinde, vakar ve sorumlulukla takip etmeye devam edecektir.
Yerel
DEV EKRANDA MİLLİ HEYECAN
Karacabey Belediyesi tarafından Kent Kafe’de kurulan dev ekranda yayınlanan A Milli Futbol Takımı’nın Dünya Kupası maçına vatandaşlar yoğun ilgi gösterdi. “Sandalyeni Kap Gel” sloganıyla düzenlenen organizasyon, Karacabeylileri milli heyecan etrafında buluşturdu.
Maç saatinden önce Kent Kafe çevresinde toplanmaya başlayan vatandaşlar, yanlarında getirdikleri sandalyelerle dev ekranın karşısındaki yerlerini aldı. Her yaştan futbolseverin katıldığı etkinlikte milli takım coşkusu adeta meydanı sardı. Türk bayraklarıyla donatılan alanda vatandaşlar, karşılaşmayı büyük bir heyecan ve dikkatle takip etti.

Karacabey Belediye Başkanı Fatih Karabatı’nın ev sahipliğinde gerçekleştirilen organizasyona AK Parti Karacabey İlçe Başkanı Gültekin Saygısever, MHP Karacabey İlçe Başkanı Mehmet Mahken, belediye meclis üyeleri, parti yöneticileri ve çok sayıda vatandaş katıldı. Özellikle sabahın erken saatlerinde oynanan karşılaşmaya rağmen alanın dolup taşması dikkat çekti.
Karşılaşma boyunca milli takımın her atağında heyecanlanan, pozisyonlarda nefeslerini tutan vatandaşlar, ay-yıldızlı ekibe tezahüratlarla destek verdi. Kent Kafe’de oluşan atmosfer, adeta bir stadyumu aratmadı. Ailelerin, gençlerin ve çocukların yoğun ilgi gösterdiği etkinlik, birlik ve beraberlik görüntülerine sahne oldu.

Maçın ardından konuşan Karacabey Belediye Başkanı Fatih Karabatı, milli takımın ortaya koyduğu mücadeleden duydukları gururu dile getirerek şu ifadeleri kullandı:
“Bugün burada sadece bir futbol karşılaşmasını izlemek için bir araya gelmedik. Karacabey olarak milli duygular etrafında kenetlenmenin, aynı heyecanı paylaşmanın ve ay-yıldızlı formaya olan sevgimizi göstermenin mutluluğunu yaşadık. Sabahın erken saatlerine rağmen vatandaşlarımızın yoğun katılım göstermesi, milli takımımıza olan desteğin ve ülkemize duyulan sevginin en güzel göstergesidir. Sandalyelerini alıp gelen hemşehrilerimiz, oluşturdukları atmosferle adeta bir stadyum havası yaşattılar.
A Milli Takımımız sahada büyük bir mücadele ortaya koydu. Sonuç ne olursa olsun, sporcularımızın gösterdiği azim, fedakârlık ve ülkemizi en iyi şekilde temsil etme çabası bizim için her türlü sonucun üzerindedir. Ay-yıldızlı formayı giymek büyük bir onurdur ve bu onuru taşıyan tüm futbolcularımızı yürekten kutluyorum. Onların sahadaki mücadelesi milyonlarca insanı aynı duyguda buluşturuyor, birlik ve beraberlik ruhunu güçlendiriyor.
Bizler Karacabey Belediyesi olarak sporun ve sporcunun yanında olmaya devam edeceğiz. Milli takımımızın çıktığı her maçta kalbimiz onlarla birlikte atıyor. İnşallah önümüzdeki karşılaşmalarda da daha güzel sonuçlar alacaklarına inanıyoruz. Ancak skor ne olursa olsun, bu ülkenin evlatlarının ortaya koyduğu emek ve mücadele bizim için her zaman değerlidir. Tüm sporcularımıza teşekkür ediyor, başarılarının devamını diliyorum. Karacabey olarak ay-yıldızlı ekibimizin yanında olmaya devam edeceğiz.”
Bu açıklamanın ardından alandaki vatandaşlar da milli takıma alkışlarla destek verirken, etkinlik gün boyunca Karacabey’de milli birlik ve beraberlik ruhunun en güzel örneklerinden biri olarak hafızalarda yer aldı.
Yerel
SAHADAKİ TEMPOSUYLA DİKKAT ÇEKEN MHP’DEN MİLLİ MAÇ ÖNCESİ ANLAMLI ETKİNLİK
Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) Karacabey İlçe Başkanlığı, İlçe Başkanı Mehmet Mahken’in göreve gelmesinin ardından sürdürdüğü saha çalışmalarıyla dikkat çekmeye devam ediyor. Kurum ziyaretlerinden mahalle ve köy buluşmalarına, sivil toplum kuruluşlarıyla gerçekleştirilen görüşmelerden vatandaş temaslarına kadar geniş bir yelpazede çalışmalar yürüten teşkilat, ilçe siyasetinde daha görünür ve aktif bir rol üstleniyor.
Göreve geldikten sonra Cumhur İttifakı ortağı AK Parti ile ilişkilerin güçlendirilmesi yönünde önemli adımlar atan Mahken ve yönetimi, belediye meclisinde MHP’nin daha etkin temsil edilmesi amacıyla yürütülen çalışmalarla da öne çıktı. Teşkilatın girişimleri sonucunda partinin komisyon ve divanlardaki temsiliyetinin artırılması, parti tabanında da olumlu karşılandı.

Karacabey’in merkezinden kırsal mahallelerine kadar yoğun bir çalışma temposu sürdüren MHP Karacabey İlçe Teşkilatı, son olarak Dünya Kupası’nda mücadele eden A Milli Futbol Takımı için anlamlı bir organizasyona imza attı.
Pazar günü Avustralya ile karşı karşıya gelen A Milli Futbol Takımı’na destek vermek amacıyla MHP Karacabey İlçe Teşkilatı ve KAÇEP üyeleri ilçe merkezindeki yaklaşık 200 esnafı ziyaret etti. Gerçekleştirilen ziyaretlerde esnafa Türk Bayrağı hediye edilirken, milli maç öncesi iş yerlerinin ay-yıldızlı bayraklarla süslenmesi çağrısında bulunuldu.

Esnafların yoğun ilgi gösterdiği etkinlikte dağıtılan bayraklar kısa sürede iş yerlerinin vitrinlerinde ve cephelerinde yerini aldı. İlçe merkezinde oluşan görüntü, Karacabey’i adeta kırmızı-beyaz renklere bürüdü. Sokaklarda oluşan milli atmosfer vatandaşlardan da takdir topladı.
MHP Karacabey İlçe Başkanı Mehmet Mahken, milli değerlerin toplumun ortak paydası olduğunu belirterek, Dünya Kupası yolunda mücadele eden A Milli Takım’ın yanında olduklarını söyledi. Karacabey’de oluşan birlik ve beraberlik tablosundan memnuniyet duyduklarını ifade eden Mahken, tüm vatandaşları Milli Takım’a destek vermeye davet etti.
Milli maç öncesinde gerçekleştirilen etkinlik, hem esnafların hem de vatandaşların yoğun katılımıyla Karacabey’de bayram havası oluştururken, ilçenin dört bir yanında dalgalanan Türk Bayrakları milli heyecanın simgesi oldu.



-
Bursa Bölge7 yıl agoKaracabey’de cinayet: 1 ölü
-
Genel3 yıl agoKARACABEYLİ DUAYEN SANATÇI SEVENLERİNİ ÜZDÜ
-
Genel1 yıl agoKARACABEY BELEDİYESİ’NDE GÖREV DEĞİŞİKLİKLERİ
-
Bursa Bölge7 yıl agoRABBİMİZ BİZDEN NELER İSTİYOR
-
Güncel2 yıl agoİYİ VE KÖTÜ AHLAK
-
Güncel7 yıl agoARAPÇA’DA “VAV” HARFİ
-
Güncel4 yıl agoHAKİM VE SAVCILARA ANLAMLI VEDA
-
Ekonomi6 yıl agoSütaş’tan “Tereyağı” açıklaması




Warning: Undefined variable $user_ID in /home/u2093656/public_html/wp-content/themes/zox-news/comments.php on line 49
You must be logged in to post a comment Login